Sidor

torsdag 12 januari 2012

Jag är född på fel kontinent

Igår hade jag ett kort möte med en mamma till två av barnen i min klass. Hon ville veta lite om läxor och annat. Först kör man ju lite såna där artighetsfraser och grejer ni vet. Mitt i allt frågor hon hur jag mår. Jag har blivit så "smal i ansiktet". Förut var jag rund och vacker. Tjohej du. Jag vägde några kilo mer. Hon såg uppenbart bekymrad ut och fortsatte med att hon förstår att det måste vara jobbigt med alla barn jag har i klassen. Själv har hon ju tre barn och förstår att 14 måste vara övermäktigt. Inte undra på att jag är så "smal" och undernärd. Vad gör man i ett sånt här läge? Nickar och säger att det är väldigt jobbigt och stressande, men mycket givande, så klart. Visserligen sant, fast det är ju inte därför jag går ned i vikt. Det är ju ett mer medvetet val under de senaste åren. Men varför inte spela lite martyr ibland för att få lite cred och erkännande? It doesn't hurt anyone.
Vidare fortsatte hon med att det kommer att jämna ut sig så småningom. Gud skriver ned i sin stora bok alla fina gärningar jag gör som lärare *vilket i sin tur absolut blir världens längsta bok och inte "Eldvittnet"*. Lärare är högt uppskattade i de här länderna (alla "mina" barns föräldrar är från arabländer). Till skillnad från Sverige. Vilket får mig att inse att:
1. Mitt runda utseende uppskattas bättre på en annan kontinent (ja, typ, Asien räknas väl den delen till)
2. Likaså mitt yrke uppskattas mer där borta.
Slutsats: Jag är född på fel kontintent.


ps. Ni som läser båda mina bloggar. Bli inte orolig. Varken jag eller ni är på något sätt galna. Det ÄR en kopia.

7 kommentarer:

Z sa...

Så du har också en blogg till =) Va har du för adress till den?

Anonym sa...

Heeej Trillis! Visst är det härligt att det är olika skönhetsideal på olika ställen :-) Du är superfin på alla kontinenter! Mysigt med ombry från föräldrar, det är coolt! Härligt att känna sig uppskattad...

Anonym sa...

Min kommentar försvann :-( Summa summarum: 1) Du är vacker på alla kontinenter 2) Härligt att få ombry från uppskattande föräldrar.. 3) Skönt med olika skönhetsideal. Kraaam!

Lotta Fokuserad Energi sa...

Min kommentar försvann :-( Summa summarum: 1) Du är vacker på alla kontinenter 2) Härligt att få ombry från uppskattande föräldrar.. 3) Skönt med olika skönhetsideal. Kraaam!

Malin I Form sa...

Ååh, tycker inte om såna frågor och påståenden.. blir helt ställd! För mig är det lite som "jamen, ta en extra kaka, det kan faktiskt inte skada" men jo, det gör det. Ja, alla tacklar ju saker olika och det du sa var ju bra i situationen :)

SV: Haha, förlåt men det är svårt att sluta ;P

Karin - FitnessochHälsa sa...

Vilken kommentar av henne! Men ta åt dig; det betyder ju att du har lyckats med det du ville; att gå ned i vikt.

Z sa...

Blev ingen afropower idag =( Dels har jag åkt på feber och sen hade hon som håller i afron skadat sig. Så får se när vi kan köra det nästa gång =/

Jag bor också på ett litet ställe så får åka 2 mil enkel resa för att träna men det är det värt =) Gymmet vi har här ska visst vara väldigt litet och de har inga pass och det är mest passen jag är ute efter. Men har inte bott här mer än 3 månader snart så kanske finns pass närmare men trivs där jag är nu =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...