Sidor

måndag 9 januari 2012

Det gick över förväntan!

Jag drack faktiskt upp vattnet jag hade på skrivbordet, säkert en liter ungefär! Plus vatten till lunchen. Inte illa pinkat (och pinka fick jag göra efter allt det vattnet). Första dagen får alltså godkänt. Västgötskan tyckte att jag borde komma ihåg att gå och dricka färskt vatten om jag faktiskt SÅG vattnet på skrivbordet. Det kan ju tyckas heeeelt logiskt för en normalt funtad människa. Men jag funkar inte riktigt så. För mig är det alldeles "för långt att gå" "ända" till köksdelen på lärarrummet. Ni förstår, det är ooooooääändligt långt. Säkert 5-10 meter. Minst. Fatta hur ansträngande det är. Jag som knappt orkar gå på toan och det är hälften så långt som till diskbänken, utan går hellre pinknödig en extra timme, eftersom jag ändå blir kissnödig igen om en stund när jag dricker så mycket.
Såna problem dras jag med.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, jobbigt liv. Bra att du fick i dig vatten i alla fall :-)

StepUp 2 Fitness sa...

Hihi, kul :) Det funkade för mig också, hade en flaska på skrivbordet och drack varje gång jag satt där. Tack för bra inlägg!

Malin-Charlotta sa...

Bara gör det, utan att tänka. Gå emot det "jobbiga". Lyft på rumpan och gör det på en gång, kissa hämta vatten, betala räkningen, ring det där samtalet, plocka undan disken..what ever!

Det är min nya strategi i livet och jäklars (!) vad mycket fokus jag kan lägga på andra saker än det där som jag skulle ha gjort (som att kissat för en timme sen) för vem vill egentligen gå omkring o vara kissnödig i onödan..?

ps/vatten tips, drick ca 2 dl i timmen det är vad kroppen orkar ta upp (CA !!), resten, ja det kommer ut..

Hej hopp, känner jag är på G idag haha!

Anonym sa...

Se det som vardagsmotion ;-)
10 meter hit eller dit - gör man det tillräckligt ofta så räknas det :-)

Malin I Form sa...

Haha, du är väl rolig du! :D

SV: Haha, ja tröstpriserna är också bra men fortsätt kämpa!

Västgötskan sa...

Ha ha! Ok, sorry. My bad... ;-D

Vicky M sa...

Nu är äntligen vinnarna dragna. Är du en av de?

http://vicktoriamurawska.blogspot.com/2012/01/jul-vinnarna.html

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...