Sidor

lördag 7 januari 2012

Vattna på jobbet

De två dagar jag var på jobbet i veckan upptäckte jag två svårigheter. Vatten? Jag glömmer att dricka vatten på jobbet. Jag drack när jag åkte hemifrån och sen vid lunch halv ett. Man är liksom inne i nåt och så glömmer man bort. Måste hitta ett system för jag mår bra när jag dricker ordentligt har jag märkt nu när jag varit ledig. Samma sak med mellanmål. På måndag har vi i alla fall lite paus mellan lektioner och då hinner man trycka i sig lite mellis. Det blir en naturlig del i vardagen.
Vatten. Jag har testat tidigare att ha en vattenflaska i kylskåpet för att dricka ur. Men jag ser inte vattnet när det står där och glömmer i alla fall. Har jag vattnet framme på bordet, blir det ljummet och det är inte så gott och uppfriskande att dricka.
En nöt att knäcka!

6 kommentarer:

Malin-Charlotta sa...

Du ska få ett tips här. Klocka dig, samma tidpunkt i 3 veckor för vattenpåfyllning, varje dag oavsett om du jobbar eller om du är ledig. På jobbet när du har rast,lunch,innan du går hem osv. Ta hjälp av dina redan inlagda rutiner och lägg till VATTEN.

Efter tre veckor har du integrerat en ny vana och det bli lika naturligt som att äta frukost. Känner du igen det? :)

Du fixar´t!

Malin I Form sa...

Det där med vatten är knepigt här med och jag är ändå hemma för det mesta, jag glömmer det bara :(

SV: Oh tack för tipset, det lät jättesmarrigt! :D

Västgötskan sa...

Jag har själv inga problem att dricka lite ljummet vatten. Men finns det inga "småkylar" som man kan ställa ner vattenflaskor i..? Googla. :-)

Beatatjata sa...

Termosvattenflaska? Fyll en vanlig sportflaska med hälften is, hälften vatten så håller det sig kallt medan de smälter. Eller vänj dig, jag har inget problem med rumstempererat vatten :-)

Annie sa...

Är också urdålig på att dricka på jobb, sen bäljar jag istället i mig för mycket på kvällen. & vaknar megakissnödig fem varje natt ;)

StepUp 2 Fitness sa...

Vad jag känner igen mig, gör precis som du på jobbet. Har tom en vattenflaska på jobbet men den är alltid tom ;) Något att jobba med för min del också!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...