Sidor

måndag 23 januari 2012

Latare helg får man leta efter

Helgen har inte gått i många knop kan jag tala om. Det har varit helt fritt från fysisk aktivitet. Visserligen har nyttig mat slunkit ned, men ackompanjerats av saker jag normalt inte äter så mycket. En pizza till exempel. Jag har inte ätit pizza på hur länge som helst! Och det var riktigt gott.
Jag kände att jag behövde reboota lite. Ta det lugnt. Förra veckan tränade jag "bara" 3 gånger. Så lite har jag inte tränat sen...Det kommer jag inte ens ihåg! Inte ens efter att jag skulle ta en break i november blev det mindre än 4-5 pass i veckan. Många "normala" människor har ju en träningsdos på ca 3 gånger per vecka. Själv har jag 5-6. Så det var kanske välbehövligt. Det känns så! Jag är utvilad och redo för mer träning den här veckan!

Något som oroar mig lite är att halsen känns liiiiite skrapig. Kan vara för att det är morgon. Kan vara en förkylning. Lite nysningar här och där och lite nässniffel...Echineagard nästa med andra ord. Prevention!



5 kommentarer:

Lotta Fokuserad Energi sa...

Jag säger som jag alltid säger vid halsrassel.. Gurgla i starkt saltvatten och döda bacillerna tidigt.. Var rädd om dig!! Kram!

Västgötskan sa...

Nu är jag ju rätt novis, inom träningens ädla konst. Men har läst att en lugnare vecka per månad, samt en hel träningsfri vecka per år (?) är som balsam för en träningsfullmatad kropp. :-)

Beatatjata sa...

Jag ska nog ta en tränings-lugnare vecka efter fokusmånaden. Några härliga vilodagar, lite njutningsträning så är man nog fit for fight igen sen. Hoppas snifflet försvinner!

Z sa...

Ja minus är alltid minus och som jag skrev är jag nöjd med detta minuset eftersom det är så stort minus jag vill ha..

Tråkigt att din hals börjar bli lite skrapig. Min är likadan. Jag skulle egentligen tränat imorse innan skolan men det fick jag bara lägga på hyllan då jag knappt kunde svälja när jag vaknade =/

Hoppas du får hålla dig frisk!

Malin I Form sa...

Oj, ja det var ju en väldig skillnad där, hehe! :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...