Sidor

fredag 27 januari 2012

Kesellaglass

För att muntra upp mig själv lite och sluta tycka synd om mig själv för att jag är sjuk bestämde jag mig för att testa att göra kesellaglass igår kväll. Jag har läst en hel del recept på sistone och tänkte att det kunde vara kul att testa.
Enkelt! Och mumsigt!

Ett paket (250 gram) fryst mango i bitar
ca 150-200 gram kesella 1%

Mixa tillsammans i en matberedare/mixer tills smeten är jämn. Ha i lite agavsirap eller bara en gnutta sötningsmedel av nåt slag OM man vill. Inte nödvändigt.

Servera direkt med lite hackade nötter och choklad (om man vill). Smakar som sorbet och är supergott. Kan frysas in. Ta ur frysen ca 20 minuter före servering.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sv: Tack för alla förslagen! Även tonfisk och jordnötssmör ligger tyvärr på den där listan av vad kräsna Kristina inte kan med :-S
Men om tid finns kanske jag kan testa på omeletten någon dag...

Beatatjata sa...

Läser ikapp! Också förkyld, så tråkigt men jag är så himla fylld av pepp just nu så inte ens det känns som något jobbigt. Vet bara inte riktigt vad jag ska göra av all energi :-). Glassen låter smarrig!

Jessica sa...

Jag borde också testa kesellaglass någon gång känner jag! :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...