Sidor

söndag 8 januari 2012

Val och en massa kval

Planering för söndagen står "Gym, hela kroppen, cardio". Mmmm. Så står det ja. Skallen idag säger nåt annat. Den vägrar gå ut till gymmet. Den vill helst att kroppen ska sitta i soffan och glo och mysa hela dagen. Kroppen själv, vad säger den? Jo, den är ganska pigg. Lite stel efter veckans träningspass. Jag har ju faktiskt tränat varenda dag denna vecka (väldigt varierat dock). Logiken säger att jag borde gå till gymmet en stund i alla fall.
En annan tanke är att köra nåt slags pass hemma. Då blir det ju i och för sig inget tyngre lyftande (har bara hantlar på 4 kg), men väl en genomkörare. Bättre än ingenting.
Alla dessa val.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Vännen! Jag är nog lite dryg nu men står det gym på schemat så hade jag gått dit och exekverat.. Om det är "latmasken" som talar så desto större anledning att använda viljestyrkan och bara gå dit. Om du är skadad eller sjuk så är det en annan sak dock.. Detta är dock MITT sätt att se det och säger inte att det är ditt :-) Massor med kramar!

Malin-Charlotta sa...

Finns ytterligare ett val! Att välja att vila också om man tränat alla dagar hela veckan...

Bara en omtänksam kärleksfull tanke från mig :)

Anonym sa...

Jag ser nu på din veckoplanering att du inte bokar dagar för vila? Max 3 dagar träning sedan vila? Håller nog med Malin-Charlotta ovan. men ändra i ditt schema så att du inte känner att du sviker dig själv när du inte följer ditt schema. Planera vila! :-) kramisar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...