Sidor

söndag 8 januari 2012

Ett "hett" tips

På kvällarna brukar jag bli lite sugen på nåt att äta. Jag går och lägger mig ganska tidigt när det är vardag nästkommande dag och jag behöver egentligen inte äta nåt mer innan jag sover. Har jag kalorier över så tar jag gärna ett kvällsmål, men ofta är jag inte hungrig, bara sugen. Jag har märkt att en kopp gott te med en skvätt mjölk gör susen! Det stillar mitt behov lite grann. Det är gott, man stoppar det i munnen och det smakar lite sött. Alldeles perfekt!

4 kommentarer:

Camilla sa...

Kvällste är ett måste! Ibland blir det bara te, ibland en frukt eller liten bit mörk choklad till och ibland något annat till, beroende på hur hungrig (eller sugen) jag är.

Z sa...

Vilket bra tips! Det ska jag testa ikväll för jag är alltid sugen på något innan jag ska sova. Känner mig hungrig men det kan inte va hunger då det är samma "hunger"känslor vare sig det är 30 min sedan jag åt eller 2 timmar :P

Ja, jag blev riktigt stolt att jag stoppade det i tid. Det var nära. Så nära men jag klarade det =) Sen plundrade även Johan och barnen pepparkakshuset idag.. det luktade så gott och inte fick jag smaka. Det var lite sorgligt men ack så skönt att man kunde låta bli det utan problem =)

Anonym sa...

Även jag är en tedrickare. Och vaniljte med en skvätt mjölk i på kvällen är superbra! (Fast resulterar ibland i att jag måste upp och kissa mitt i natten...)

Karin - FitnessochHälsa sa...

Låter som ett mysigt sätt att avsluta dagen på!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...