Sidor

lördag 21 januari 2012

Tänk vad kroppen förändras...

Jag tog vilodag igår. Hela dagen hade jag molande värk. Den startade redan i torsdagskväll och var riktigt jobbig under dagen. Den där värken betyder bara en sak - den där tiden i månaden. Rent djävulskt har det blivit. Sedan jag slutade amma dottern för lite mer än tre år sen har jag haft ena ruskiga smärtor vid den här veckan. Det hade jag aldrig förut. Ruskiga smärtor är väl ganska relativt. Jag är extremt smärtkänslig så för andra kanske det är rena rama barnleken. Första gången det hände var jag tvungen att vara hemma från jobbet. till och med. Jag som jobbar även om jag har ögoninflammation och är så förkyld att jag knappt kan få fram ett ord. Numera vet jag ju vad det är så jag står ut med alvedon och mycket vila. Och jobb.
Vad skumt det kan vara, att kroppen kan förändras så...Det trodde jag inte. Naiv? Ja.

Så igår kväll blev det lugnt. Ingen träning och bara chilla i soffan. Det behövs det med!

5 kommentarer:

Kevlarsjäl sa...

Låter inte kul att du har så ont. Smärta är ju individuell. Har du kollat upp det, om du kan bli hjälpt på något sätt? Trevlig helg!

Västgötskan sa...

Det förändrades på andra sätt för mig, dock inte mer smärtsamt (som tur var).
Ta det lugnt och vila nu.

Som Kevlarsjäl skriver; kanske något du kan få hjälp med hos gyn?

Anonym sa...

Ja, graviditeten kan verkligen förändra kroppen. För min del började jag med P-ringar efter jag fått Cornelia och har efter det både mindre ont och mindre blödningar - kanske det kan hjälpa dig också?!
Sv: varför springer inte du utomhus (än) då? Jag springer utomhus i stort sett året runt.

Suzan sa...

Skönt att vila också =)

StepUp 2 Fitness sa...

Vad jobbigt för dig! Hoppas du mår bättre nu! Kram!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...