Sidor

tisdag 10 januari 2012

Upplyst!

Det känns som om jag är upplyst! Jag har fått en epiphany helt enkelt. Jag känner att jag tänker mer långsiktigt än till helgen, eller till nästa fokus är över, eller till ett speciellt datum. Jag tänker mer 2030 nu, än april 2012. Det känns himla gött! Ingen rush, inget jäkt att komma i form till en viss tid. Långsamt leder också någonstans (som Lisa Nilsson sjunger i nån låt). Så är det.
Alltså första veckan har bara flugit fram och det har gått himla bra. Det KAN ju vara för att jag är så peppad och glad att vara tillbaka på banan igen. Faktiskt! Och jag har lyckats köra en bra lagom kost hela tiden, och inte ens överätit på helgen som annars kan vara faller. Ni vet, en extra macka här, en extra portion, lite sött, lite ditt och datt som man egentligen inte är sugen på, men det "är ju helg för tusan". Helgen är ju "bara" två-tre dagar i veckan! "Passa på". Jag har varit mätt och nöjd. Jag har ätit gott och varierat och inte tröttnat. Hållit mig kring 1500 kcal och tränat bra. Sötsuget? Vad har hänt? Kanske är det faktum att jag avgett godislöfte under 2012 som gjort att jag lugnat ned mig lite? Fast jag tror att det kommer tillbaka så småningom. I alla fall suget lite då och då...Men for now, går det super.

5 kommentarer:

Beatatjata sa...

I hear you! Vissst är det skönt, känner på samma sätt.

Malin-Charlotta sa...

Upplysta tider är bra tider!

StepUp 2 Fitness sa...

Glad för din skull!!

Kevlarsjäl sa...

Vilket härligt inlägg! Heja dig!

Anonym sa...

Det låter skönt!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...