Sidor

onsdag 16 maj 2012

Alltså, händer det nåt?

Jag tog en vilodag igår. Jag hade redan bytt om till träningskläder och var beredd att träna efter att dottern gått och lagt sig. Sen hände nåt. Suget var inte där. Suget kan visserligen försvinna, men när jag redan har träningskläderna på brukar jag alltid genomföra ett pass. Igår var det bara dött i träningslustcentrat. När dottern lagt sig tog jag därför av mig kläderna igen, hoppade in i duschen och placerade sedan ändan i soffan. Jag filade lite på uppsatsen som ska vara klar snart och sen blev det avslappningsCD för att somna. Jag behövde det igår. Istället tränar jag idag. No stress.

Och det här med förändringar i kroppen. Jag känner dem. Men ser jag dem? Min kropp känns lättare på sista tiden, mer formad, starkare, vältränad. Måtten visar inga större förändringar dock. Vad beror det på? Varför känns det så bra, men verkar som om inget "händer"? Jag kommer ju att ta bilder i slutet av månaden. Kanske något syns då? Jag hoppas på det. Samtidigt är det ju känslan som är viktig. Är man nöjd med sig själv och har självförtroende så syns det utåt. Och just nu känner jag mig ganska snygg. En snyggperiod. Tills jag såg mitt bleka, glåmiga fejs med röda ögon stirra tillbaka i spegeln. Fast ingen är väl så hott en tidig onsdagsmorgon halv sex? Kanske ni andra vaknar som värsta filmstjärnan med sminkat ansikte, rosiga kinder och perfekt hår? Vad vet jag.

God morgon vänner!

12 kommentarer:

Lotta Fokuserad Energi sa...

Ingen filmstjärna här, det kan jag lova dig:-) Häromdagen när Beata hade vägning och mätning så gick jag och mätte mig. Jag noterade att jag inte längre hade 69-70 cm i midjan utan 73 cm, dvs måtten är STÖRRE. Jag undrar om vi inte ska sluta väga och mäta helt? Bara ta kort och titta på lite bra förändringar? Är et verkligen nyttigt med att bli låg efter dessa tillfällen. När jag var vidbränd för några år sedan så ritade en läkare en skiss med en person som hoppar höjdhopp som jobb. Om man klarar 9 hopp av 10 varje dag så finns det brist för vidbrändhet, eller att man blir deprimerad mm. Hjärnan måste känna att det oftast klarar ALLA hopp. Tänk vad det måste vara knäckande för varje person som väger och mäter sig varje vecka och när man då och då eller OFTA inte ser någon förbättring? Massor med kramar!!!

Cilla sa...

Ingen filmstjärna här heller. Blek, glåmig och morgonfrilla. Men humöret är på topp och det är det viktigaste. Jag känner ett litet skorr i halsen så jag väntar med träningen dock. Kanske vilar jag idag, kanske kör jag ikväll. Kroppen får helt bestämma.

Jag tror på att köra på känslan i kroppen. Jag känner mig på ett helt annat sätt efter de här 16 dagarna med FF, men måttband visar inga större förändringar. Om du känner dig snygg är du snygg. Det är jag helt säker på :) Ha en finfin dag! krams

Annie sa...

Jodå, vaknar som en Moviestar med perfekt hår, hy och fullt mejkad! Gör inte alla de liksom ;-)

Kände mig som en död fisk med mörka ringar under ögonen, håret på ända och kuddmärken i huvudet strax efter fyra, sjukt snygg :-P

Beatatjata sa...

Filmstjärna, alltid! Om filmstjärnan är den här
http://www.google.se/imgres?hl=sv&gbv=2&tbm=isch&tbnid=HxWiflpmsuBU7M:&imgrefurl=http://www.fanpop.com/spots/the-grudge-series/images/23271942/title/grudge-photo&docid=NspxlU4LrPSkoM&imgurl=http://images4.fanpop.com/image/photos/23200000/The-Grudge-the-grudge-series-23271942-375-280.jpg&w=375&h=280&ei=LkOzT4P9LZSO4gT7l4CiCQ&zoom=1&iact=hc&vpx=270&vpy=203&dur=157&hovh=194&hovw=260&tx=112&ty=111&sig=103295614595498763206&page=1&tbnh=125&tbnw=168&start=0&ndsp=47&ved=1t:429,r:1,s:0,i:72&biw=1966&bih=922

Ang kroppen så tycker jag att det kommer i sjok. Ketchupeffekten du vet. Det händer inget, det händer inget, det händer inget och POFF så känner jag mig tajtare och mindre. kanske har vågen tickat ner så sakteliga under tiden, kanske har måtten minskat (eller ökat) men JAG har inte känt förändringen. Så har det varit för mig.

Marie sa...

Åh, vad jag känner igen mig när det gäller förändringar i kroppen. Jag tycker inte heller att det händer nåt utseendemässigt men känslan är bättre. Jag ser verkligen inte pigg ut när jag vaknar på morgonen men sedan jag skurit ner på spannmål så tycker jag hyn är liiite bättre i alla fall.

Fia sa...

Jag brukar vakna välsminkad på morgonen, men det är för att jag somnat med gårdagens smink.

Jag brukar vakna till och bli pigg kl 5 på morgonen. Men det brukar bero på att den ena katten tar in massa möss som hon brukar lägga framför sovrums dörren, å är man inte vaken så trampar man på dem.

Så ja... jag känner mig som en film stjärna mest hela tiden. ha ha ha

StepUp 2 Fitness sa...

Ingen filmstjärna här, håret är alltid drabbat av den infernaliska hårfen, sminkad är jag aldrig så där är det ingen skillnad :) Jag tror som Beata med vikten/måtten, det lossar snart. Men det viktiga är trots allt hur kroppen känns.

Lisa sa...

Bra att du lyssnar på kroppen och skiter i träningen om lusten saknas:) Då tröttnar man inte i längden!

Västgötskan sa...

Va? Vaknar inte ALLA med smink och perfekt hår...? Jag är nog ensam om det då. *harkel* ;-))

Anonym sa...

Man blir helt blind själv, om man träffar en kompis som inte sett en och det skiljer fyra kg så ser de oftast förändringen!

Malin-Charlotta sa...

Jag tappar också suget ibland, trots jag älskar min träning. Då brukar jag slänga in ett nytt program eller hitta inspiration på någon blogg ( mycket, mycket hos dig!!)

Haft en period nu då det varit så i stryketräningen, tycker bara det är roligt att göra armhävningar i alla dess varianser och det går ju inte att överleva på! Haha!

bodycomf sa...

Kasta måttbandet! ;-) Gå på känslan. Varför låta några siffror förstöra? Eller bilder? Lita på din kropp och vad den säger till dig, om den är glad - var glad du med! :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...