Sidor

lördag 5 maj 2012

Man kanske inte ska ropa hej? 4/31

Det gick väldigt bra igår! Väldigt, väldigt bra. Det finns vissa som tyckte att dag fyra blev en vändpunkt när man börjat med periodisk fasta och kanske är det så? Jag ska uttala mig igen om detta om ett par dagar. Ni vet ju att man inte ska ropa hej! förrän man faktiskt är över bäcken. Det kan ha varit en tillfällighet.
Jag var givetvis hungrig på morgonen före lunch, men inte så mycket att det var outhärdligt. Därefter åt jag en normal portion mat och blev riktigt mätt. Och mättnaden höll i sig. Vid tre åt jag igen, mest för att få i mig kalorier och sen åt jag ännu en gång vid sex ungefär. Nu får vi se hur den här dagen artar sig. Detta är lovande!

Äntligen är det lördag! Imorgon är det "träning" igen. Jag är himla stolt över mig själv att kunna hålla mig ifrån. Nu börjar jag spana in Bodyrocks nya utmaning för maj och den verkar riktigt härlig. Den verkar passa mig också eftersom de lagt in yoga vissa dagar. De dagarna kanske jag inte använder deras yoga, måste se vilken kvalitet det är på den först. Jag har ju min favorit att ta fram annars!

Tack och lov att vädret är som det är idag när jag ska vara inne hela dagen och skriva uppsats med min skrivarkompis. Bra tajming. Vad gör ni idag?


3 kommentarer:

Cilla sa...

Jag tror att det var bra att du ökade mängden protein. Jag märker stor skillnad på dagar när jag ser till att verkligen äta bra med protein och de dagar när det blir något tunnare. Protein är basen i kost och det fungerar mycket bra för mig. Kanske har det att göra med att jag är oerhört känslig för kolhydrater, men protein är verkligen the shit =)

Jag tycker att det är så spännande att läsa om din periodiska fasta. Jag blir verkligen intresserad av att testa. Och hur duktig är du inte med att inte träna. Superbra! Det kommer att kännas helt underbart för dig att få röra på dig imorgon!

Min dag innehåller träning (check), lite jobb och kompishäng. Till eftermiddagen ska jag titta på mina elever som går på bal och eventuellt ska jag ut och ta ett par danssteg till kvällen. Numera när jag går ut nykter funkar det liksom :) annars vill jag sällan gå ut för att jag undviker alkohol. Till saken hör att det finns en man som jag gärna vill titta lite närmare på, och han ska ut... ;) Ha en finfin dag! kram

M sa...

Min dag blev Pilates (istället för min efterlängtade Zumba) å nu bär det iväg på kalas. Tänkte fokusera på mat istället för fika. Får se hur jag lyckas med det... Sen ikväll ska jag göra en ljuvlig fisksoppa som jag längtar efter redan nu!!!

Hoppas det går bra med uppsatsen!

Malin-Charlotta sa...

Åhhh, jag jobbar med mitt "Kärleksjobb" hela dagen. Är bara hemma och äter nu för att fylla på med lite energi. Sen är det ut på landet och "möta" mina "elever" i form av Vägledning.

Livet är underbart, Trillis!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...