Sidor

fredag 4 maj 2012

Dag 3/31 Lite insikter

Igår insåg jag hur mycket jag faktiskt brukade småäta! Helt galet egentligen. Säkert 200-300 kalorier per dag. Sånt man inte tänker på. När man öppnar skafferiet för att ta ut något annat, vips har man tjoffsat in ett par mandlar eller en halv finncrisp. Nästa gång brer jag en smörgås till dottern och tar "bara en liten bit på kanten". Oj, där var det visst ett juicepaket med en liten slatt kvar! Det måste till varje pris sparas. I min mage. Jahapp. Dottern hade lämnat en god bit av köttet där. Inte slösa! Nej nej. Ner i magen bara. Ni ser ju!
Genom att jag fastar har jag fått en helt annan bild av mitt ätande. Det är ren reflex att stoppa nåt i munnen titt som tätt, även om det "bara" är småsaker.
Gårdagen gick annars över förväntan. Jag var inte lika hungrig när jag vaknade. Hungern satte igång efter två timmar. Då var det drygt fyra timmar kvar till lunch och första målet mat. Idag ökade jag på mängden mat något och jag tror att det hjälpte. Under mitt "ätarfönster" var jag inte alls lika tom i magen som igår. Dock är jag säker på att antalet kalorier ökade en hel del. Jag måste se till att få i mig mer protein som mättar längre och bättre. Hemläxa till imorgon. Positivt med fastan är att jag dricker mer vatten! Istället för att småäta, "smådricker" jag. Perfekt. 

Träningen. It is what it is. It sucks not to move. Idag fick jag försöka stå mer under dagen eftersom jag fick ont i rygg och rumpa. Jag försöker normalt gå och stå ganska mycket, men de senaste dagarna har vi haft nationella prov som jag övervakat och det är liksom inte läge att röra sig runt i klassrummet då. Jag längtar till min PW på söndag. Shit! När hände detta med min hjärna? Längta efter träning? My God. Undrens tid är icke förbi. Kanske jag börjar bli religiös...

4 kommentarer:

Maria sa...

Känner igen mig i småätande .. även "överätning" är ett litet problem. ( Mat är ju så gott!! ;)
PF har fått mig att inse detta ..
Äter också enl 16/8 förutom fredagar då fastar jag ca 20 timmar. Dvs äter första målet på middagen. Försöker träna innan precis. Sen njuter jag av fredagsmys (dock "nyttigt" sådant).

Ha en skön fredag!

Fia sa...

Visst är den känsla av längtan till att träna underbar. Å man mår så fantastiskt när man väl kommer ut.
Sv. Tack för dina underbart peppande kommentarer. Om jag är en vinnare det vet jag inte ännu, men jag få kämpa på så får vi se.

Jenny - Pigg och stark sa...

För en gångs skull får vi hoppas att helgen går fort så du får din PW :) Det ska bli så spännande att läsa din utvärdering av fastan om en månad.
Själv har jag köttat ben i morse och vinglar nu runt på darriga ben :)
Kram!

Lisa sa...

Haha, det där med småätandet stämmer verkligen! När jag ska göra mackor tar jag åtminstone en skinkbit direkt i munnen, en sked keso ocskå, och sp hyvlar jag minst tre-fyra ostskivor extra som åker samma väg ;)...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...