Sidor

måndag 21 maj 2012

Just nu...

...
- är jag bitter att jag har ont i halsen. För det är drygt som fan (excuse my French), och det gör ont när man sväljer.
- är jag sugen på att vara ledig, ledig, ledig. Det spelar ingen roll hur roligt det är att vara lärare, men när vårterminen nästan är över, är jag också över. Nu ser jag dock slutet. Jag ser att det är fyra veckor kvar....fyra veckor. Fyra veckor. Fyra veckor.
- längtar jag efter maken. Fyra veckor. Fyra veckor.
- ser jag fram emot att träna i New York (jag vet, jäkla tjat om New York, men det är min blogg!)
- ser jag fram emot svärmors grymma backe upp till där hon bor. Den är asgrym. Lovar att ta kort på den när jag är där. 10-15 minuter upp och ned på den och saken är biff.
- är jag sugen på köttbullar, potatis, brunsås och lingsonsylt. Husmanskost så det förslår. Till helgen kanske. Har inget av det hemma just nu ändå. Ingen köttfärs, kanske nån potatis (äter ju inte det normalt sett så jag kommer inte ihåg), kanske nån gammal lingonsylt nånstans...och brunsås? Jag funderar på att göra själv? Har aldrig testat faktiskt så det lär bli spännande. No more fabrikat.
- vill jag ligga i soffan hemma, titta på film och svulla gottebollar med kaffesmak
- vill jag samtidigt, trots att det är motsägelsefullt, sitta på en varm balkong och äta jordgubbar med grädde...
- njuter jag av att jag snart rättat klart alla nationella prov. Bara några omdömen och sånt kvar. "Bara".
- är det dags att ha lektion...



7 kommentarer:

Jenny sa...

Kram till dig! Så segt med dessa förkylningar/halsont. Jag var dålig i stort sett halva mars och hela april så I know the feeling... Det suger!! Förstår att du är slut efter denna termin, speciellt som du varit "själv" en lång period också. Och du får tjata om NY hur mycket du vill, då kan jag låtsas att jag också är på väg dit :-)
KRAM!

FIA FIT sa...

Klart du ska tjata om New York. Jag hade nämnt det ännu mer!

Jag kommer sitta som klistrad här när du är där igen ;-)

Kan du inte går förbi mitt fd hood och säga hej? 75th/3rd ;-)

Cilla sa...

Jag kommer också sitta som klistrad när du väl är i NY. Det är mitt stora resmål i livet. Vill åka. Nu helst.

Och jag vet hur det är, när vårterminen är över är jag också över. Trött. Sliten. Usch. Och de där nationella proven ska jag ta och mala ner i en köttkvarn. Trött!

Västgötskan sa...

Åh, jordgubbar! Mums!
Klart du får skriva om vad du vill. Och klart att du ska göra egen brunsås. Mumsigt värre! :-D

Kram

Lisa sa...

Kämpa på! Snart blir det säkert både köttbullar, praliner, jordgubbar och inte minst NY:) Hoppas du ligger i soffan nu!

Marie sa...

Jag förstår att du längtar, både till maken och NY! Det måste vara tungt att vara ensam så pass länge. så tjata på du:-) Fyra veckor går ju rätt snabbt också, även om jag själv vill att just den här perioden på året ska gå liiite saktare, för det är så härligt och fint.

Maria sa...

Jag läser gärna mer om NY!!! Vill så gärna åka dit så för min del får du gärna tjata vidare om det :-D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...