Sidor

söndag 20 maj 2012

Konstig reaktion

Igår när jag njöt av de där pralinerna ni vet (det var inte bara en eller två, utan en hel hög med godingar) fick jag en sån konstig reaktion. Det får jag inte av annat jag äter (dvs normal mat som kött, grönsaker etc). Min puls höjs enormt och kroppen känns stressad kan man säga. Pulsen la sig heller inte förrän i morse. Det var nästan så att jag skakade i kroppen dessutom. Och idag är min kropp givetvis svullen och törstig på vatten.
Jag ångrar fortfarande inte att jag åt det goda igår, utan det är mer en reflektion av vad som händer. Tänk när jag åt så här nästan dagligen...vilken stress kroppen utsattes för! Det är klart att jag inte kände den på samma sätt som nu, eftersom jag levde i den dagligen. Nu är det nån gång ibland och då märks det tydligare...Riktigt läskigt!


6 kommentarer:

Cilla sa...

De gånger jag äter onyttigt eller mer annorlunda än vanligt har jag också märkt hur starkt min kropp reagerar. Tänk när man fyllde på med sådant dagligen, inte konstigt att kroppen var i obalans.

Och med tanke på ditt andra inlägg tycker jag att du var duktig som njöt av dina goda praliner utan dåligt samvete. Det är något jag också måste jobba vidare på, men jag är bra bit på väg mot hur det har varit. Jag tycker att medvetenheten om hur man beter sig är ett stort steg. Då vet man vad man ska jobba vidare på!

Fia sa...

Jag känner igen den där känslan. Den är inte speciellt trevlig.
När den har lagt sig brukar jag bli lite glad i alla fall.
Tänk att min kropp mår så bra att jag kan känna när den mår dåligt.

Anonym sa...

Häftigt!!
Nu är det superfokus för mig med, jösses vad jag slappat ihop...
Dina nya recept verkar grymma och ska testas framöver!
Behöver ladda upp med lite "nyttigt gotte" för att hålla ihop i psyket ;)

Jenny sa...

Jag känner också igen den reaktionen från kroppen. Som sagt - tänk vad man utsatte den stackarn för förut...

Ingmarie sa...

Min kropp funkar exakt på samma sätt. På något vis är det nog bra att "synda" emellanåt just för att bli påmind om hur man INTE vill må...

Lisa sa...

Konstigt!! Du har väl inte diabetes eller nåt? Vanligtvis får man inte såna där höjningar i blodsockret utan insulinet korrigerar det så att det inte blir så högt... Och symtomen låter snarare som hjärtflimmer. Tror du att det kan vara psykologiskt? Annars låter det ju nästan lite läskigt!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...