Sidor

tisdag 1 maj 2012

Fitnesstest #3

Japp, igår var det alltså dags för sista fitnesstestet för Bodyrockutmaningen. Jag var peppad till tusen kan jag tala om. Hela dagen tänkte jag på det. Jag åt dock ganska mycket under dagen, Valborg och allt, och när dottern lagt sig var jag fortfarande proppmätt och kände mig svullen som en...jag vet inte om grisar känner sig svullna, men de ser svullna ut. Så jag säger, svullen som en gris för enkelhetens skull. Därför tänkte jag skjuta upp testet till idag, tisdag. Men då har jag ju "träningsförbud" så...jag gjorde det i alla fall. Och resultatet?

Här kommer det (inom parentes är testresultat # 1 och #2 i den ordningen):

Jump squat: 49 (28, 34)

Push ups: 15 på tå, 7 på knä (8/10, 10/11)

Burpees: 10 (11, 12)

High knees: 170 (116, 138)

Switch lunges: 38 (18, 27)

Tuck Jumps: 27 (18, 22)

Tricep dips: 30 (19, 26)

Straight abs: 24 (14, 20)

Tryck HÄR för att komma till testet och instruktioner!

Allt förbättrat utom burpees som blev sämre. Vette tusan vad som hände, men jag tror att armhävningarna före blev uttröttande kanske? Skitsamma. Allt annat är bra mycket bättre. För att inte tala om tekniken. Jag tror att den förbättrade tekniken på switch lunges gjorde att dessa ökade så mycket till exempel. Plus starkare ben så klart.
Får jag lov att säga att jag är NÖJD?

ps. skulle vara intressant att göra testet och byta första övningen mot en av de andra. Den övningen skulle kanske också förbättras ännu mer? I slutet av testet är man ju helt slut, för att man kör så hårt...

10 kommentarer:

Malin-Charlotta sa...

Stort grattis till dig så här på morgongen nu när du nått ett mål! Visst är det fantastiskt och vilken resa det blev ända hit, eller hur?

Jag skulle förmodligen inte orka hälften, görs det på tid också eller får man hålla på hur så länge man orkar med varje övning? Ska googla på övningarna också, några vet jag inte vad det är.

Kram & Grattis igen, tjejen! You rock!!

Annie sa...

Härliga förbättringar du har gjort där! Trots att du inte kände dig helt på topp.

Hoppas du hade en trevlig valborg!

Lotta Fokuserad Energi sa...

Wow!!! Jättegrattis!!! Vilken boost med så mycket rekord :-) Superkram!

M sa...

Du e ju grym!!!

Jenny - Pigg och stark! sa...

Wow! Grattis! Det är så coolt med din målmedvetenhet - du planerar, kör så det ryker och får RESULTAT! Kram!

Fia sa...

Grattis. Bra jobbat. Blir så imponerad. Det är klart att du kan och skall säga att du är nöjd. Så som du har kämpat och slitit. Grattis igen!

Lisa sa...

Ojoj, somliga var riktigt hurtiga på valborgskvällen alltså?;) Så visste jag knappt att man kunde göra... Hehe. Bra jobbat!

Beatatjata sa...

GRYM förbättring, så coolt! Du är bäst!

Sofie sa...

Vad bra gjort :D

Ann-Louise sa...

Jättebra jobbat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...