Sidor

tisdag 8 maj 2012

Dag 7/31 - Ny idé!

So. Dag 7 över. Det flyger fram vill jag säga. Kanske för att det är ljusare om dagarna och kvällarna? Värmen är tillbaka och det tackar vi för.

Fastan gick bra, dock något hungrigare än dagarna innan. Varför vet jag inte. Jag har ätit bra både lördag och söndag. Jag hoppas att det korrigerats till morgondagen. Igår kostregistrerade jag också min mat för att se hur många kalorier och vilken fördelning jag fick. Det såg bra ut. Mest protein, sedan fett och sist kolhydrater.
I veckan kommer också ett mer ingående inlägg om periodisk fasta för er som är nyfikna!

Träningen blev älskade Bodyrock, första dagen på majutmaningen.
Den såg ut som följer:

Timer: 10 sek vila/ 50 sek arbete. Sätt timern på 12 rundor (du gör alltså denna cirkel tre gånger)

1. Hopp med halv burpee - gör ett knäböjshopp och sätt sedan ned händerna i golvet. Hoppa ut med fötterna i plankan och hoppa tillbaka med fötterna in. Hoppa upp och börja om. Kör på tills det piper. Timern alltså. Eller dina lungor. Men då är det nog redan kört.

2. Supermanarmhävningar - stå i armhävningsposition. Gör en armhävning. När det är klar lyfter du höger arm rakt fram och vänster ben rakt bakåt. Som superman, duh. Efter nästa armhävning gör du vänster arm och höger ben. Alternera.

3. Elevated tricepdips - ställ dig i tricepdipsposition (say what again?) med händerna på ett bord. Sätt fötterna på en soffa eller en stol. Ja, ni hörde rätt. Detta är ingen ordinary tricepdip inte. Hårt skare va! Dippa! Eh. You know what I mean.

4. Elevated sit ups - benen och fötterna på soffan, ryggen på golvet. Gör en sit up hela vägen och så ner igen. Fortsätt. Inte krångligare än så.

Efteråt körde jag knäböj, bulgarian squats (My god, är de grymma?!) och hoppupp på TRX. Den sista är mitt eget namn. Man går ned i djup knäböj hållandes TRX i raka armar och sen gör man ett upphopp. Jag tror den kommer att kännas idag.

Och så min nya idé. Jag vet inte vad ni tycker, men ni vet när jag befinner mig hos maken i New York i sommar (som jag längtar) funderar jag på att köra en utmaning som heter "En planka om dan". Jag kommer att samla ihop så många olika slags plankvariationer som jag bara kan och köra en om dagen hela sommaren. Jag ska försöka övertala maken att ta kort på mig som jag lägger upp varje dag under resan. Ni får gärna komma med tips på plankor. Jag vet att Lotta har en en hel hög som jag kommer att leta upp på hennes blogg. Det rör sig om en jädrans massa plankor. Vi blir borta från den 20 juni till den 8 augusti. Hit me baby!

Alltså, inte såna här plankor! 

9 kommentarer:

M sa...

Delar du med dig hänger jag gärna på!!!

Lotta Fokuserad Energi sa...

Härligt med utmaningar:-) Bodycomf har nog galet många plankor också, hon har ju också snyggaste magen:-) Kram vännen!

Fia sa...

Vilken härlig utmaning. Jag kan ännu inte säga att jag kommer haka på, men detta beror på att jag har så dåligt minne att jag antaligen kommar ha glömt det när det väl är dags. Men jag har en misstanke att dina inlägg kommer påminna mig när det närmar sig.

Sv. Jag kvällen igår hade kunnat sluta så mycket värre än den gjorde. Så lite för mycket nätter ser jag ändå som en liten vinst i det stora hela.

Annie sa...

Det låter klockrent, dela med dig och lägg upp som en utmaning så är jag på!

Marie sa...

Låter som en kul och bra idé! Jag behöver verkligen jobba mer med olika plankor så en utmaning vore bra. Är urdåligt på plankan men det kan ju bara bli bättre...

bodycomf sa...

Som Lotta skrev, jag har galet många! Jag skulle nog lätt kunna hitta en om dagen åt dig :-) Ska se till att lägga upp ett par du kan använda! Och sen hänger jag nog på utmaningen, perfekt med en om dagen och mycket variation. Bra idé!

Cilla sa...

Jag vill gärna planka med dig =) Bring it! kram

Lisa sa...

Ja, planka-utmaning låter superkul! Jag sjukt många varianter på lager om du behöverinspiration;)...

Anonym sa...

Jag plankar på jag med :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...