Sidor

lördag 12 maj 2012

Dag 11/31 Har jag inte skrivit det förut?

Nej. nu är jag alldeles dagvill? Råkade jag skriva dag 11 igår? Eller blev det dag 10? Jag har ingen aning längre. Men det gör inte så mycket, dagen gick i alla fall, oavsett om det var 11, 10 eller 12. Det är inget man kan stoppa.
Jag var ledig från jobbet igår och det var riktigt trevligt. Dotterns förskola hade planeringdag och jag hade en ledig dag att ta ut. Bam! Mysfredag. Den råkade tyvärr infalla på den där tiden i månaden så jag led av PMS-mage hela dagen. Och jag kan tala om att det är svårt som attan att hålla fasta när man har ont i magen, oavsett orsak till magont. Jag kände för att svulla allt och bara ligga i sängen och lida. Det hade inte varit bra oavsett fasta eller inte.
Nu blev det inte så.
Jag och dottern gick på stan, shoppade och käkade en redig lunch med massa gott


Sedan gick vi hem och tittade på film, åt fruktsallad med grädde och bara slappade hela eftermiddagen.

Träning blev det alltså ingen igår. Det blev en vilodag eftersom jag också var upptagen på kvällskvisten. Det är ju enligt planerna i alla fall. Två vilodagar (i och för sig med yoga eller meditation, men igår var det en mycket lugn dag ändå) i veckan var det väl tänkt.

Ikväll blir det träning i alla fall. Bodyrock hardcore. Längtar faktiskt. Nu blir det eventuellt kosläpp och ponnyridning.

8 kommentarer:

Cilla sa...

Jag tycker att det låter som att du hade en riktigt bra dag :) Lite som min! Jag tränade inte alls utan peppade kroppen med lugnt och ro och en hel del mat. Jag hoppas att det var tillräckligt för att jag ska orka skena i dag. Och jag känner mig precis lika dagsvill som du. Vad är det för dag? Nummer på dagen? Namn på dagen? Det är tamigtusan inte lätt. Min träning och räkning börjar på allvar igen på måndag, då är det dag 14 av 31. Hej å hå. Kram på dej!

Lotta Fokuserad Energi sa...

Underbart med kosläpp:-) Hoppas att du får kanondag !kram

fia FIT sa...

Jag tycker det låter som du haft en härlig dag! Alla träningstermer du skriver om låter så lockande. Som Bodyrock hardcore.... hur coolt som helst! Jag har bestämt mig för att testa allt. I sinom tid...

Karin - Fitness och Hälsa sa...

Härligt med en ledig dag, mys med dottern och en så där god lunch!

Fia sa...

Så trevlig med trevlig dag. Älskar att vara ledig. Hoppas det var trevligt på kosläppet.

Marie sa...

Vad mysigt med ledigt och shoppingdag med dottern! Blev det några roliga inköp då?

Lisa sa...

Äsch vad jobbigt med magont, men låter som att du ändå tog till vara på den lediga dagen rätt bra/) och lunchen såg himla god ut!

Maria sa...

Vilken mysdag !! Härligt med shopping med barnen. Lunchen ser super ut ..
=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...