Sidor

onsdag 23 maj 2012

Jag tänker inte be om ursäkt och börja igen

Jag hade en riktigt god och trevlig dag igår. Bland annat slank det ned choklad med kokos (yum, yum, yum. Men nästa gång ska jag göra egen. Det låter så gott!) och sen en bit av den där mississippi mud pie som stått och skrikit på mig på jobbet ända sedan i måndags. Jag svär att den skrikit på mig.
"Trillingnöten!, Triiiiilliiiiingnööööten! Ät mig! Ääääääääääääät mig nuuuu!" Till sist gav jag upp, för det var väldigt länge sen jag åt chokladkaka så där. Faktiskt. Förr gjorde jag var och varannan vecka. Nu var det säkert förra året. Och himmel och pannkaka. Vilken god chokladkaka!

Sen blev det nåt mer och nåt till av nåt annat. Men grejen är att jag inte fallit av vagnen som jag brukar. Jag är fortfarande kvar. Kontrollerad och fokuserad (ja, fokuserad kanske kan diskuteras, men ni fattar. Jag ballar inte ur. Jag ger inte upp. Jag börjar inte igen på måndag. Jag är kvar.) Livet leker...

Som jag sa: I am sexy and I know it. Fotograf: Dottern. 

8 kommentarer:

Fia sa...

Vad bra för dig att du fortfarande är kvar, och fokuserad. Det är inte så lätt alla gånger. Jag själv är lite av en expert på att trilla dit, men då är det inte någon nystart på måndag vi pratar om utan "nästa måndag" "nästa" eller favoriten "jag tar det en annan gång".

Snyggt foto.

Sv. jag tror att isglass med lite mosade jordgubbar/hallon och ramlösa skulle bli super god.

Maria sa...

Åh vilket härligt inlägg! =) Kämpa på, vi är nog på ungefär samma stadie... Fikade själv igår kväll och var supernöjd med att jag kunde ta EN bit utan att dreggla efter mer! ;-)

Lisa sa...

Verkligen härlig inställning! Och skön känsla. Jag tror minsann att du övervunnit ditt sockerberoende! Kan det vara så? Jag känner nämligen igen den där känslan av att man faktiskt KAN kontrollera sig efter att man varit utan sockret ett tag... Bra jobbat!!

Beatatjata sa...

Jamen precis! Det är bara balans. Jag blir mer och mer övertygad. Och jag vill inte alls använda termer som "trilla dit", "falla av vagnen" "misslyckas" "synda" "äta fel" "förstöra" osv. Ingen blir lyckligare av det. Men lite chokladkaka någon gång ibland blir man lite lyckligare av. Faktiskt.

Jenny sa...

Balans - ett underbart ord :)
Du har kommit långt!

Håller med Beata ovan :)

Kram!

Marie sa...

Håller helt med Beata! Och ska man äta en chokladkaka så är det lika bra att äta en riktigt god sådan. Jag ska absolut inte upprepa mitt eget experiment med "halvnyttig" sådan...

M sa...

Härligt! Tänk att vi kan... ;0)

Karin - FitnessochHälsa sa...

Mums för kokoschoklad! Lycka till med benpasset ikväll om du kör det! =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...