Sidor

fredag 11 maj 2012

Dag 10/31 110%

Då var ca 1/3 av maj över och så också av min challenge. Dagen gick väldigt bra. Hungern har lagt sig återigen och jag mår riktigt bra. Jag fick smaka lite Kenyansk mat, kanske inte det allra bästa i matväg (samosas). Men det är ju inte varje dag som man får sånt, därför gäller det att passa på. Därför gick kolhydrater och fett upp idag, men protein låg bra. Eventuellt ligger kalorimängden något högt. Ingen skada skedd!

Träningen blev ett grymt pass med BR (Bodyrock). Två pass, det ena HIIT och det andra mer styrka, men ändå pulshöjande.

Den första sätter du timern på 10 sek vila / 50 sek arbete, 12 rundor (kör övningarna i cirkel, tre gånger)

1. Prisoner squat jump & knee touch - börja stående med benen brett isär, armarna i 90 graders vinkel också brett isär. Hoppa ihop med benen och armarna träffas framför ansiktet. Hoppa ut igen. Nudda höger armbåge med vänster knä, tillbaka och hoppa ihop igen. Nästa gång nuddar du vänster armbåge med vänster knä. Alltså, jag har noll koordination. Jag är ganska glad att jag mörklagt i lägenhet, för hade nån sett in när jag gjorde dessa övningar hade de trott att jag flippat ur. Ben, armar, knän, all over the place...

2. 10 mountain climbers & clean press, squat, press - Gör 10 mc, direkt upp på benen, kasta upp en vikt, ned i armarna med vikten, gör en knäböj och sen upp med vikten. Tillbaka och gör om.

3. knäböj med viktlyft framåt - håll en vikt i händerna, gör knäböj och när du är nere i knäböjen är vikten rakt framför dig i händerna. Upp med raka ben, och vikten ned.

4. Under toe touch & 2 elbow 1/2 burpee - Stå i planka med händerna i golvet. Dra fram vänster fot och nudda med höger hand. Tillbaka. Nudda höger fot med vänster hand. Tillbaka. Hoppa jämfota upp mot bröstet åt höger. Tillbaka. Hoppa jämfota mot bröstet åt vänster. Tillbaka.

Är ni lika förvirrade som jag över beskrivningarna så kan ni kolla in originalen HÄR.

Den andra workouten är en pyramid. Börja göra 10 reps av varje övning, nästa varv 9, varvet efter 8 osv...använd gärna kettlebell.


1) Alternating hand sand bag swing
2) Shovel left 
3) Shovel right 
4) Clean and Press Left 
5) Clean and Press Right

1 kommentar:

Lisa sa...

Jag var tvungen att kolla på youtube, för jag fattade verkligen inte förklaringen till prisoner jump, hehe. Hittade ett långt pass med en tjej i gult linne, jäklar vad jobbigt det ser ut!!! Du måste vara så sjukt vältränad;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...