Sidor

fredag 18 maj 2012

Hata mig inte nu

Igår fick jag massor med gott gjort! Först gjorde jag en ny sorts pannkaka som jag ska experimentera lite mer med imorgon för att få lite bättre värden, men första försöket var mums. Jäkla gott!
Sedan hittade jag flera recept på nätet som innehöll "kokossmör" (coconut butter). Det finns att köpa på nån internetaffär för dyra pengar. Men skam den som ger sig. Man kan göra eget upptäckte jag!

400-500 gram kokosflingor

Japp. Det är de enda ingredienserna du behöver. Sen häller du de där bad boysen (flingorna alltså) i din matberedare. Låt gå i mixern drygt 15-20 minuter (egentligen duger runt 10, men jag ville se hur smooth den kunde bli) och sen får du detta:


Jag vet! Galet! Den stelnar i rumstemperatur och behöver inte förvaras i kylskåp. Vad använder man det till? Fråga istället vad man INTE kan använda det till!

- Bakverk (finns en hel del på denna sida: http://chocolatecoveredkatie.com/2011/01/31/sugar-free-chocolate-fudge/)
- som bodyscrub
- hårinpackning
-matlagning (i currygrytor, soppor, smoothies)
- som pålägg

There is no end to the possibilities!

Kärleksmail hänvisas till min mail ;p

10 kommentarer:

Cilla sa...

MY God! You are my hero from now on :) I adore you =) Thank you, thank you, thank you! Jag ska prova redan i helgen. Yeeees!

Annie sa...

En gottesida jag alldeles missat, de tackar vi för :D

Maria sa...

Herregud vad smart, ska absolut testas!!! Kokos är ju bland det bästa som finns alltså. Åh, made my day :-D

Karin - FitnessochHälsa sa...

Vad smart du är! En matberedare kan man ha mycket användning av minsann! =)

Jenny sa...

Alltså DU är ju bara bäst :)

Fia sa...

Fantastiskt. Som vanligt skall även detta läggas på minnet. Skall bara hitta några saker som jag kan använda det till så skall med testa att göra eget :)

Suzan sa...

Använder Holistics kokosolja till allt! =)

bodycomf sa...

Nämen! Va smart!! Jag tror att det funkar ypperligt att göra choklad med den som bas. I will try..!

Marie sa...

Coolt! Det måste jag också prova någon gång mycket snart.

Lisa sa...

Häftigt!! :) Du är minsann händig du. Först trodde jag att det var en surdeg på bilden...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...