Sidor

tisdag 15 maj 2012

Dag 14/31 My Bodyrocks!

Usch, är ni trötta på mitt tjat om Bodyrock kanske? Too bad. Jag har många dagar kvar!
Igår körde jag fullt ös.
Tre cirklar av dessa övningar (som vanligt 10 sek vila, 50 sek arbete, 18 rundor, dvs tre gånger per övning. Originalvideo HÄR):

1. Switch lunges med woodchop - utfall med hoppbyte. Ha en vikt över huvudet hoppa ned i utfall och "hugg" med vikten som en yxa åt höger. Byt ben genom att hoppa fram med det bakre benet och gör utfall och "hugg" åt vänster med vikten.

2. Hängande knälyft - har ingen equalizer eller chinräcke, så jag gjorde liggande benlyft.

3. Power jump, armhävning och tånudd - Hoppa upp jämfota, ned i planka. Gör en armhävning. Dra fram höger fot diagonalt under magen och nudda med vänster hand. Tillbaka i planka. Upp på fötter. Hoppa upp. Planka. Armhävning etc...


4. Pike mat jumps - stå med händerna på din yogamatta. Hoppa jämfota med fötterna över mattan från sida till sida. Se till att komma högt upp med rumpan.

5. Pike press & knee tuck - stå i armhävningsposition, men upp med rumpan så att du ser mer ut som ett V. Gör en armhävning på det sättet. När du är där nere drar du höger knä mot vänster armbåge. Tillbaka. Vänster knä mot höger armbåge. Tillbaka. Fortsätt så.

6. Utfall bakåt med benlyft - låtsas att du har något högt som står vid din sida som du lyfter benet över. När benet är över "hindret" sätter du ned foten bakom dig som ett utfall bakåt. Gör utfallet och upp igen. Ta nästa ben och lyft över hindret och ställ ned bakom dig och gör utfall. En modifierad version av originalet.

Därpå kör vi lite abs (10 sek vila, 50 sek arbete, en gång per övning)
1. Sidoplanka med benlyft höger sida - gör sidoplanka och pumpa det "fria" benet upp och ned när du står i plankan. Detta pallade inte jag så jag gjorde vanlig sidoplanka.

2. Jordenruntabs - lägg dig på rygg. Ha en vikt i händerna ovan huvudet. Lyft benen en smula från golvet, lyfte huvud och axlar. Rör vikten som en cirkel från huvudet till vänster, ned över magen, upp till höger och sluta ovan huvudet igen. Byt håll. Varva.

3. Sidoplanka vänster

4. Jordenruntabs

Då var min träning gjord med råge. Svetten lackade!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat! Och kul att hitta din träningsblogg!

Fia FIT sa...

Som jag har skrivit tidigare. Jag är lika fascinerad av alla termer som av själv övningarna.

You go girl!

Jenny sa...

Jag är inte trött på att läsa, blir tvärtom superinspirerad! Kör på! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...