Sidor

torsdag 10 maj 2012

Dag 9/31 En intressant dag

Gårdagen blev riktigt intressant. Hungern var nästan obefintlig. Det var riktigt härligt! Hela dagen gick verkligen bra med mat och annat. Protein högt, fett lite lägre och kolhydrater lägst. Tyvärr var sötsuget tillbaka igen. Riktigt trist. Men efter en orgie. I sötsaksbilder. Kändes det lite bättre. Till helgen ska jag fixa nå gottebollar i alla fall. Just nu har jag ju inga ingredienser hemma. Kanske tur! Jag hade kokat ihop några bollar och riktigt frossat tror jag.

Träningen var också spännande. Jag testade Bodyrock flow för första gången. En ny grej som ingår i deras 30-dagars maj-challenge. Denna övning var ganska kort, men jag tror den är effektiv. Kolla HÄR. Tydligen är det Bikramyoga och denna gång fokus ben. Jag rekommenderar det varmt. Jag ska nog köra dessa övningar lite då och då.
Eftersom övningarna var så korta (jag tror det tog mindre än fem minuter) passade jag på att testa lite mindfulness. Jag har införskaffat Lars-Eric Uneståhls CD Mental  grundträning.  Denna är muskulär avslappning och när jag såg att man skulle ligga stilla i 30 minuter blev jag alldeles förfasad. 30 minuter! Min tankeverksamhet är ju helt utspridd just nu. Dock blev jag väldigt överraskad. De där 30 minutrarna gick superfort och jag var nästan så avslappnad att jag somnade! Rösten guidar dig till total avslappning i kroppen och det funkar verkligen. Jag ska fortsätta med denna, helt klart. Vi får se de långtgående effekterna så småningom.

På väg till jobbet i bilen har jag också lyssnat på Bill Phillips Body for life som Beata rekommenderat och den har varit mycket intressant. Den rekommenderar jag också!

Mitt nya liv. Life in progress.

6 kommentarer:

Fia sa...

Ibland är det bra att man inte har massa "roliga" ingredienser hemma i skåpen. Det är mycket bättre att göra mer medvetna val.

Lotta Fokuserad Energi sa...

Jag lyssnade nog på BFL cd:n 10 ggr förra året, mycket nyttigt för mig. Jag ska spana in övningen. Jag har en cd skiva som är gammal som gatan som jag gör ibland. Tror den heter, Lär dig meditera. MYCKET bra! Tack för påminnelsen. Superkram!

Jenny sa...

Inspirerande!! Ska spana in den där CD:n. Kanske får bli sommarens projekt?
Och övningarna ska sannerligen testas!
Kram och ha en fantastisk dag!

Maria sa...

Yoga är fantastisk träning när det gäller styrka, smidighet och även mentalt. Har hjälpt mig att "coola ner" enormt.
Jag är inne på vecka 4 i PF och de sista dagarna har jag haft hunger/sötsug som jag inte haft innan.. kanske har med "kroppscykeln" att göra. Men det känns jobbigt.
Härligt med ledigt imorgon!! Tvärr verkar det inte som om vi här i Kalmar får toppenväder ..
Ha en skön dag!
=)

Anna sa...

De där skulle jag behöva, en röst som guida mig =) Så skönt och avslappnande

ZtorZillen sa...

Lars-Eric är min husgud!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...