Sidor

måndag 28 maj 2012

Om jag hade en liten liten apa...

...skulle det varit roligt! Nu har jag inte det. Istället får det bli träning!
Ingmarie hade en fråga angående hur jag lägger upp passet när jag tränar med Bodyrock och det är ju en helt legitim fråga. När jag först började hade jag ingen struktur. Från pass till pass blev det liksom lite hipp som happ. Jag tränade dessutom bara passen nån gång ibland och då växlade jag mest mellan favoritpass (hade väl fem stycken). Idag är det nya pass varje gång och jag är ännu effektivare.

Så här lägger jag upp det:

1. Efter mååååånga Bodyrockpass känner jag igen många övningar numera, vilket betyder mindre tid för förberedelser. Vissa övningar är snarlika varandra.

2. Jag kolla in videon på hemsidan. De lägger alltid upp en video på passet. Vissa behöver jag bara skumma igenom för jag känner igen en massa övningar redan. Ibland tittar jag bara på de övningar jag är osäker på, ibland tittar jag på hela videon.



3. Sedan testar jag ibland någon övning som kräver mycket teknik eller en övning som jag inte sett tidigare. Bara lite snabbt för att få en hum om vad den innebär.

4. Jag plockar fram yogamattan, eventuella vikter, riggar TRX eller annat.

5. Gymbossen är mitt favvoredskap:
Finns att köpa på www.gymboss.com  för ca 150 kr inklusive frakt från USA till Sverige. Som hittat.
Den piper beroende på intervall som du bestämmer. Använder denna till allt!

6. Sedan har jag hemsidan uppe under passet (eftersom jag lyssnar på Spotify under tiden) för att se vilka övningar och i vilken ordning. Är jag inte nära datorn har jag skrivit upp lite snabbt vilka övningar och tittar på den emellanåt. 

7. Sen är det bara att köra.

Nu ser det ut som en hel massa tid går åt, men det tar inte mer än 10 minuter att förbereda egentligen. Videon kan jag titta på under dagen när/om jag har tid, den är kort och det andra måste man ju ändå göra om man ska träna (förbereda och ta fram menar jag). 


3 kommentarer:

Västgötskan sa...

Det låter tokjobbigt, men roligt! Jag får nog kika närmare på det så småningom. Jag har liksom "fastnat" i löpningen just nu.... ;-)

Maria sa...

Bodyrock verkat toppen! Måste ta tag i det snart. En Gymboss skulle jag behöva - måste kolla detta!
=)

Lisa sa...

Seriös planering!! Och smart med en tidtagare. Däremot måste jag säga att bilden på tjejen faktiskt ser ganska läskig ut!... Lite "för" perfekt om man säger så.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...