Sidor

fredag 25 maj 2012

Jag rockar som tusan

Igår fick det bli Bodyrock för första gången på en vecka ungefär. Det var liiiite stelt med benen. Jag försökte göra low jacks, men det fick bli en modifikation eftersom det kändes som om jag stelopererat från höften ned till anklarna. 
Några nya roliga övningar tillkom som jag kan rapportera om. De andra övningarna har jag redan skrivit om både en och två gånger (passet jag körde kan du hitta HÄR)

1. Armhävning på handduk - ha fötterna på en handduk, stå i armhävningsposition. Gör en armhävning. Dra dig framåt ett steg med händerna (fötterna hänger med och glider på handduken framåt). Gör en armhävning till. Har du plats går du framåt igen, annars kan du gå bakåt.

2. Enbensamhävning - Antingen kan du ha benen på en balansboll eller så står du som vanlig armhävning. Jag har ingen balansboll så jag körde vanligt. Lyft upp ena benet i luften och gör en armhävning. Ställ ned benet och lyft det andra och gör en armhävning. Alternera.

Jag måste säga att Bodyrock har fått mig att bli riktigt bra på armhävningar! Numera gör jag nästan alla på tå och jag kan göra upphöjda (fötterna på bordet t ex och händerna i golvet), enbens, vanliga, knee tucks etc. Nemas problemas. Jag trodde aldrig den dagen skulle komma. Den dagen då jag inte längre fruktar armhävningar, till och med tycker att de börjar bli enkla och dessutom klarar av 80% på tå. Det har liksom smugit sig på!

Inte riktigt där ännu. Visst. Så DÄR kan jag stå. Men sen ska man väl böja armen och försöka komma upp igen. Är inte sugen på et nose job just nu i alla fall.

4 kommentarer:

Annie sa...

Bra jobbat där! Innan du vet ordet av gör du 100% på tå!

Fia sa...

Vad roligt att det går så bra med armhävningarna. Jag funderar på att skaffa mig ett litet delmål.
Som går ut på just armhävnignar. Jag har dock inte funderat färdigtpå utformningen ännu.

Anonym sa...

Hihi, ett nosejob vore väl inte så kul näjj!
Grym du är tjejen!! Hejja dig!!

Malin-Charlotta sa...

Älskar armhävningar! Bra tips med att lyfta ena benet, det ska jag prova när jag åter är på banan igen! Är lite krasslig just nu, kom som en bomb på jobbet idag :(

Heja Trillis åh armisar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...