Sidor

tisdag 22 maj 2012

Utvärdering peppvecka 3


Förra veckans mål var: 


- ett renodlat yogapass denna veckan - gick ju ypperligt! Ett helt pass blev det.
- meditation en gång - jojo. Vi bockar av den också!
- fortsätta äta maten långsammare - erm, well. Ja, det gick väl ganska fint det där.
- laga en ny maträtt som jag aldrig gjort tidigare - hmmm...har jag gjort det? Ja, fast blev det en maträtt? Det blev en massa annat experimenterande med pannkakor, milkshake och annat...så okej.
- skriva klart diskussionsdelen på min uppsats jag skriver - nästan! Sista skrivs i veckan!

Nya mål för vecka 4

- cykla på cykeln minst 4 timmar sammanlagt under veckan
- inte balla ur matmässigt, men vara lite mer liberal. Världen går inte under för att man äter en pyttebit choklad. Jag vet, visst är det sjukt?
- äta maten långsammare. Måste, måste, måste öva mer.
- sluta stressa så mycket. Gör det nåt att komma "för sent" till jobbet fem minuter? Nej. 


Jag tror att det blir riktigt bra för denna veckan.

5 kommentarer:

Jenny sa...

Vilka bra mål! Det där med att äta långsamt tar jag till mig, är expert på att kasta i mig som om det vore den sista portionen mat ever jag har framför mig...

Och det där med stressa mindre - det är DA SHIT! :)

Maria sa...

Kloka mål tycker jag :-)

fIA FIT sa...

Mycket klokt! Och jag åt mer än en chokladbit idag kan jag erkänna...

Västgötskan sa...

Jag känner som jag nog har sagt tidigare, igen mig i det där att äta för fort. Det är SKITSVÅRT att äta långsamt...! :-O

Mato sa...

Allt i samhället går ut på att effektivisera och påskynda, medan medborgarnas mål är att ta allt i ett lugnare tempo och varva ned. Snacka om att samhället borde lära sig lite! Det är rätt absurt att människan måste ha som mål att stressa ned för att orka leva, eftersom att hela vardagarna på alla ställen innebär stress. Konstig värld vi lever i! Ett av mina mål är också att just dra ner på tempot i vardagen och att äta långsammare. Numer skriver jag upp vad som ska göras under dagen och ungefär när för att veta vilket klockslag jag måste åka om jag ska någonstans och liknande. Det funkar ganska bra, för då kan man koppla bort det helt och bara kolla på listan. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...