Sidor

måndag 7 maj 2012

Utvärdering peppvecka nummer 1

Så här såg min lista ut för Cillas peppveckor förra veckan:



- få en bra start med min Mindfulness-period och periodisk fasta. 
- att "våga" vara helt träningsfri till på söndag. 
- sköta kosten till punkt och pricka. Nada socker, se till att ta mina kosttillskott etc...
- köra min "självhjälps"-CD minst tre gånger under veckan

Erm...well. Ja. Träningsfri till söndag. Japp. Men bara PW. Nepp. Jag är nöjd i alla fall. Träning är ju inget ont! Kosten har jag minsann skött. Fastan har gått över förväntan. Inget socker. Inte ens sug efter socker. Tummen upp. Och sen var det sista punkten. CD:n. Asså, den hade jag helt glömt bort! Vad sjutton! Jag borde uppdatera mig på min egen lista lite oftare ser jag. Attans. Jag kör en extra gång denna veckan istället....Där får jag bakläxa.

Den kommande veckans mål ser ut som följer:

- Mindfulness-cd tre gånger
- gå en promenad på lunchen de dagar jag jobbar och det inte regnar
- rapportera kosten i shape-up hela veckan
- ett yogapass och en meditation
- att tugga maten långsammare. Låta en måltid ta minst 15 minuter. Är ni chockade att det är så kort ska ni veta att jag normalt äter på fem minuter!



7 kommentarer:

Lotta Fokuserad Energi sa...

Jättebra lista:-) Jag äter också fort, det blev så när gullungen var liten och skrek jämt, man var tvungen att skynda sig för att få i sig ngt (galet smal var jag då) Nu försöker jag också äta lååångsamt.. då blir det kanske dubbelt så snabbt som normala:) kram

Fia sa...

Låter som en bra planering. Inget övermänskligt, utan fullt fungerade mål.

Marie sa...

Känner igen det där med att äta för fort. Jag gör det jämt och hinner därmed inte alls registrera att jag faktiskt är mätt!

Maria sa...

Jag äter också alldeles för fort, en vana sen barnen var små. Det blir så lätt att man överäter då ..
Detta med meditation är mycket svårare än man tror ..jag har faktiskt kört en styrd meditation på DVD som jag tycker är lättare än att bara lyssna.
Ha en bra dag!
=)

Fia FIT sa...

Tugga maten långsammare. Tack för den.... jag tuggar ju som en galen hamster. Nu får det bli skärpning på det.

Mindfulness... alltså lyssnar du på en CD och gör övningar? Rörelser? Ligger och mediterar? Sitter och är avslappnad?

Hmm... let me know!

ZtorZillen sa...

Jag blir riktigt nyfiken! Vad är en peppvecka? Vad är det för CD du lyssnar på? NYFIKEN! :D

Lisa sa...

Hmm, jag borde bog åxå äta betydligt långsammare! Jag är så icke-mindfull, hahaha, slänger i mig maten medan kg pluggar och bloggar och ser på tv...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...