Sidor

torsdag 17 maj 2012

Nu blir det supa av!

...som en väns son på åtta år skrek på Systembolaget när han var med sin mamma och valde ut champagne inför helgen!
Fast för mig blir det inget supa. Jag tror att jag är allergisk mot alkohol faktiskt. Numera tycker jag det smakar peck. Visserligen har jag nog aldrig tyckt om smaken av alkohol, men förr var jag inte så noga, bara jag blev tillräckligt full, tillräckligt snabbt och billigt. Ungdomssynder ni vet. Nu håller jag mig ifrån alkohol. Förutom när jag blir så där grymt sugen på öl. Det blir jag ofta en het sommardag. Och det bara för att jag kommer ihåg den där reklamen som såg så härlig ut. Ni vet den där när nån medelålders cowboy-look-alike kommer in på en bar, sätter sig ned och får in en megastor iskall Carlsberg (man kan se att den är superkall eftersom det är kondens på glaset så klart. Duh!). Sen drar han fingret längs med glaset så att det blir en rand...Då blir jag himla sugen. Och det händer att jag beställer en. Och så händer det alla gånger att det inte var så gott som jag föreställt mig. När jag ser reklamen tycker jag snarare att det ska smaka Trocadero (ni vet den gamla klassikern). Men eftersom det är öl så smakar det liksom...öl. Vilket är gott. En klunk. Tills man inser att det inte är Trocadero. Utan öl.

Vänta lite. Det var ju inte det jag skulle snacka om. Jag har äntligen köpt den där silkestofun som irrat runt på en del bloggar (som smaljeansen). Den man kan göra smaskiga saker med som det HÄR, eller det HÄR. Det fanns ju inte på nån affär i min stad (eftersom vi fortfarande verkar köra med häst och vagn och betala med snäckor och idkar byteshandel). Därför fick jag vidga mina vyer lite grann och fann den i grannstaden. Jag drog till med tre paket till och med. Bara för att.

Nu blir det experimentera av!

9 kommentarer:

Annie sa...

Nice, ser fram emot recept :) Har också varit sugen på att testa i desserter, bara inte kommit så långt ännu...

Gällande alkoholen - nej jag tycker inte heller det är gott och när jag tänker efter har jag aldrig gjort det. Fullast fortast var mottot i ungdomen. Nu håller jag mig nykter och lämnar fyllan åt andra ;)

Cilla sa...

Spännande! Jag tror inte att den där silestofun finns i min stad heller. Troligen inte grannstaden heller. Jag måste nog vidga mina vyer till någon större stad.

Och vad gäller alkohol är jag också mycket sparsam med mina tillfällen. Jag kan tycka att något glas är gott, men så fort det blir mer än så funkar det inte särskilt bra för min kropp. Så jag låter andra balansera fyllan hårt och smuttar på mitt glas. Och det glaset kan den ena gången innehålla vin eller vatten. Inte viktigt.

Anna sa...

Usch, vad pinsamt om ens barn hade sagt så :P

Jag gillar inte tofu, men hoppas den smakar gott :D

Ingmarie sa...

Haha. Ungdomssynder... Det var grejer det! ;-) Jag kan också bli så där sjukt sugen på öl men dricker sen aldrig upp den. Tre klunkar och jag är övernöjd. Men Guiness! DET gillar jag!
Och tofu! Äter det varje dag. Det du dock ska vara väldigt väldigt noga med är att se till att den absolut inte är GMO!
Köp bara KRAV/Eko/GMO-fritt.
Den där verkar tyvärr inte vara det...
Beställ via nätet i stället. :-)

Gabbi sa...

Hej hopp! Har inte så mycket tid till att läsa bloggar längre då det är mycket med företaget. Inte har jag börjat m Bodyrock heller, har för mycket jobb (Jobbar ju med träning..)men de gånger jag har kraft utöver mina 6 klasser i veckan så kör jag antingen Bodyrock el Kb pass. Det får liksom räcka ;) Lycka till med dina mål!

ZtorZillen sa...

Tofu? Vad smakar det?

Suzan sa...

Spännande med tofun!

Lisa sa...

Hahaha, barn är så roliga:) Kan verkligen tänka mig en pojke hojtandes på systemet med en mamma som tycker att det är något pinsamt...

Marie sa...

Känner igen det där med att det ser så gott ut med öl! Jag tycker nog att ett litet dricksglas kan vara gott, sen räcker det. Vin däremot, det tycker jag är riktigt gott. Men jag har dragit ner rejält på det också eftersom jag känner av det mer och mer dagen efter.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...