Sidor

måndag 7 maj 2012

Jag fuskade... Dag 6/31


Så där glada blev mina endorfiner igår när jag tränade. Och givetvis blev jag lika glad! Jag vet. Jag vet. Jag sa att jag bara skulle ta en PW på löpbandet. Men där står jag ju, redan fullt klädd i träningskläder, redo. Why not liksom? Jag kunde inte låta bli helt enkelt. Det sa jag ju i början av veckan, kommer ni ihåg? Jag körde styrka på gymmet och sedan avslutade jag med 20 min tuff löpning på bandet. Och jeezes, vad jag kände mig bra! Trots att det var i slutet av fastan. Lätt som en plätt klarade jag till exempel 10 kg i bicepcurls. Kanske i svagaste laget, ni andra kör väl mycket mer än så, men med tanke på att jag faktiskt inte gjort regelrätt styrketräning på över en månad så är jag grymt överraskad. Sist tog jag ca 8-9 kg. Nu 10. Inte illa. 

Fastan gick också fin fint. Jag har inget sötsug längre. Om det beror på att insulinet hålls i schack eller att jag tar krom som tillskott, vågar jag inte gissa på. Hur som haver. Jag skiter i vilket. Inget sötsug is enough for me. Nu börjar jag också lära mig mer om min egen hunger. Vad är hunger och vad är sug? En måltid håller mig mätt längre nu än tidigare. Så känns det i alla fall. Det är spännande att lära sig så mycket om sin egen kropp och hur den funkar! Oavsett hur det går sedan med fastan, om jag fortsätter eller inte, så är jag glad att jag testar. På de här sex dagarna har jag lärt mig massor. 


Ikväll blir det nya Bodyrock challenge som startar för min del! Can't wait!

6 kommentarer:

Cilla sa...

Åh vad härligt =) Jag tycker att det är helt okej att du fuskade. Du var värt det ;) Det verkar mycket intressant det där med fastan, sug och hunger. Jag har fått jobba oerhört mycket med skillnad på sug och hunger. Det tar sin lilla tid att komma underfund med vad som är vad!

Beatatjata sa...

You little endorfinknarkare you! Gött med träningen, förstår att du längtat! Bicepscurl, kanske tar 6-7 kg i "riktiga" isolerade curls men jag gör typ aldrig sådana ju. Kanske därför jag itne har några biceps att stoltsera med? Skit samma, jag kan snatcha 16 kg nu, musklerna kommer nog ikapp :-)

Glad att DU testar PF för jag lär då aldrig göra det, men det är intressant att läsa!

Lotta Fokuserad Energi sa...

Hahaha, härligt att höra dig så lycklig:) SUPERKRAM!

Lisa sa...

Vad härligt det låter!:) vilken effekt du fått efter så kort tid. Och de där endorfinerna ser riktigt glada ut;)... Men är det verkligen bra att fasta och träna?

Malin-Charlotta sa...

jag kör på 8 kilo..... ;-)))

är lite lat i den muskeln, tränar den för dåligt helt enkelt så den ger tusan i att utvecklas...

Lite inside information från mig!

ANna sa...

LÅter helt fantastiskt!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...