Sidor

torsdag 3 maj 2012

Dag 2/31

Notera rätt antal dagar nu. 31. 31. 31. Jag räknar på knogarna för säkerhets skull (ni kan väl det knepet får jag hoppas? Varje lågstadielärare med aktning bör ha lärt ut detta.)

Dag två med träningen gick rätt fint. Benen spratt lite på väg hem i bilen och jag var sugen på nåt aktivt efter hemkomst. Gjorde som i tisdags och bredde ut mina böcker och anteckningar i soffan och hade efter två timmar en avdomnad rumpa. Mums...

Den periodiska fastan. Lisa frågade hur jag lagt upp den eftersom det finns massor med upplägg. Vissa äter "vanligt" sex dagar i veckan och fastar 24 timmar en dag i veckan. Andra äter som jag. Dvs 16 timmar i sträck utan mat eller kaloridryck (jag dricker vatten och te). Min fasta är denna veckan mellan 19.00-11.00 dagen därpå. När jag tränar blir det ca 20.00 - 11.00 eftersom man bör äta efter träning. Mellan klockan 11.00-19.00 äter jag som vanligt och har ungefär samma kaloriintag. Jag vet ännu inte hur jag ska lägga upp matintaget. Vissa äter två stora måltider. Först när fastan bryts och sen innan nästa fasteperiod startar. Jag har igår ätit tre större måltider och ett litet mellanmål precis innan nya fasteperioden. Idag gör jag nog likadant. Imorgon får vi se. Man kan äta små mål oftare, eller flera större.

Jag var ganska hungrig hela dagen igår. Eller magen var tom kan man säga. Inte obehagligt på något sätt, men ändå ovant. Jag är så van att äta hela tiden att vanan sitter i och magen är beredd på mat var tredje timme. Idag hoppas jag att det går bättre...

Jag inser mer och mer hur bra det var att jag tog en sak i taget. Första fastedagen på en dag då jag var ledig. Andra fastedagen på jobbet. Ingen träning ännu. Kroppen hinner vänja sig lite innan det är dags att börja träna. Nu kommer jag visserligen inte så ofta att träna UNDER fastan, utan precis innan, men ändå.

5 kommentarer:

Karin - FitnessochHälsa sa...

Förstår att det kurrade i magen. Skulle det göra hos mig med om jag inte fick äta förrän efter 11. =)

Lycka till med jägarvilan!

Marie sa...

Hej,
jag har hittat hit från lite andra träningsbloggar och "tjuvläst" ett tag. Ska bli intressant att läsa om hur det går för dig! Jag har också funderat på att prova, inspirerad av Marksdailyapple.com och en massa andra bloggar också.

Jenny - Pigg och stark! sa...

Det låter bra tycker jag. Två ordentliga måltider med riktig mat och ett par mellisar.
Jag ska erkänna att jag är lite skeptisk mot PF men egentligen vet jag inte så mycket om det. Så det är jättespännande att få följa dig! Jag beundrar dig för din energi, ditt mod och din vilja att må bra och förbättra. Kram till dig!

M sa...

Klart jag kan!!! =0)

Jag skulle ha så svårt att vänja mig! Hoppar jag över frukosten håller jag nästan på att tuppa av vid 10... Hoppas du kommer underfund med vad som blir bäst, hur du lägger upp måltiderna på bästa sätt snart.

Anonym sa...

Make $1,000's Weekly with a Health Internet Business of Your Very Own

Now get a complete fully-operational "Health eBiz" in a box!

This amazing site:

* Closes sales automatically for you!

* Has a complete electronic sales manager that makes all upsells for you!

* Collects subscribers and leads automatically!

* Contains a complete "health e-Mall!"

* Contains up to 90 additional income streams!

* Contains several powerful videos!

Has a "live" spokesmodel that walks out onto your visitors' screens and closes up to 396% MORE sales for you!

Includes complete professional set-up by Expert Web Development & Programming Team!

This NEW "Health Biz In a Box" complete and fully-operational website allows you to make all the cash you want from a fully-operational automatic cash-generating web business!

Read how it works here:

=> best affiliate website

But rumor has it there may be a ceiling on the number of these Internet "health-biz" sites being given out in order to avoid everyone having one and risking market saturation.

Join the ranks of these people above and read how it works by going to:

=> best affiliate website

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...