Sidor

onsdag 9 maj 2012

Fler listor - me like!

Fina Cilla har skickat en fin lista till också! Jag gillar!

Vad har du druckit idag?
Vad skulle ni säga om jag sa ett glas whisky on the rocks? Nä. Precis. Att jag ljuger så jag blir blå i ansiktet. Det var faktiskt sherry.

Vad var det senaste du åt?
Något så exotiskt som keso och ett ägg.

Vad tränade du senast?
Bodyrock med sculpt. Love.

Mest underskattade mat?
Köttbullar! Med lite god sås och en riktigt härlig sallad till!

Mest överskattade mat?
Tacos. Jag gillar tacos, men inte till fredagsmys. En gång i halvåret kanske.

Så tycker jag att ska barn ska äta.
De ska äta riktigt mat från grunden, inga halvfabrikat så långt det går. Gärna ekologiskt om det finns tillgång. Istället för godis, gärna nötter, goda frukter eller något smaskigt nyttigare hembakat. De ska få en varierad mat med mycket influenser från olika kulturer och länder så att de vågar testa nya saker. Lever jag upp till detta själv? Till största delen faktiskt. Ekologiskt när det går och inte kostar multum, korv med bröd emellanåt eftersom det är hennes favorit.

Min inställning till piller och pulver. 
Både och. Vitaminer och sånt, okej. Proteinpulver då och då. Vad man själv väljer!

Min respektive tränar. 
Nej, men han skulle vilja. Han får liksom inte ändan ur.

Sommarträningsplaner.
Massor! Löpning, yoga, Bodyrock, testa på. Jag befinner mig ju i New York och vill testa på en hel del nytt. Kanske till och med crossfit??

Sommarplaner för fem år sen.
Då var jag på väg hem från New York. Tog ut mina sista semesterveckor mitt i sommaren. Besökte alla platser jag velat se, gick på opera, myste med maken och sen for jag hem i augusti. Hem till gamla Sverige. Höggravid och ensam, men lycklig. Maken fick sitt uppehållstillstånd senare samma månad och kom fort som attan.

Denna skickas vidare till: Lisa, Anna, Annie  och Ingmarie 

1 kommentar:

F sa...

Vaddå? Är du i NYC redan till sommaren? Så härligt!!!!

Bodyrock med sculpt??? Måste genast googla... låter intressant!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...