Sidor

torsdag 3 maj 2012

Man blir lätt lite galen

...när man inte "får" träna. Jag känner mig lite vilsen faktiskt. Rumpan gillar inte viloläget. För några år sen hade detta tillstånd varit mitt normala. Jobba, hem, äta, i med dottern i sängen, soffläge, eventuellt nåt att äta, nåt nybakat och sen sova. Nu är det i princip detsamma (fast utan ätandet på kvällen). Och så skriver jag uppsats så att tangentbordet glöder (allvarligt. Jag behöver ingen lampa på kvällen längre.) Jag har kommit en bra bit på vägen nu i alla fall, men ännu ser jag inte ljuset i tunneln. Jag hatar att strukturera upp uppsatser. Lättare har jag för att skriva och hitta bra böcker. Tro det eller ej. Det här med rubriker och var man ska skriva saker är inte riktigt min grej.
På lördag ska jag träffa skrivarkompisen och då får det bli analys av intervjuer vi genomfört. Jag ryser.

Kanske min Bibel?

8 kommentarer:

Fia sa...

Det kommer att bli jätte bra så som du sliter.
Kan förstå att det kryper i kroppen på dig. Du är ju inte van vid att ta det lugnt precis.

Sv. Jag hoppas att det bara är vatten som gör att vågen visar mer. Eftersom att jag fortfarande räknar kalorier så vet jag att jag inte ätit för mycket kalorier eller kolhydrater.

Lisa sa...

Vad spännande med fastan. Men tänk, det är ju så många gör, som inte äter frukost! Fast å andra sidan äter de nog mer snacks och sånt på kvällarna... Är det så att man ändå håller uppe samma kalori intag eller minskar det?:)

Anna sa...

Önskar dig en toppenkväll!kram

Västgötskan sa...

Jag förstår dig!
Men tänk att det är nyttigt. Du behöver slappna av, framför allt (!) mentalt.

felicia sa...

sv; jamen visst är det så.. riktigt frustrerande faktiskt!!

ZtorZillen sa...

jag är inte avundsjuk...även om det är roligt att läsa in sig på ett ämne, så är det mindre roligt att skriva ner å strukturera å analysera...vad är det för ämne du läser? är det pedagogik? beteendevetenskap?

Cilla sa...

Jag tycker att du kämpar på himla bra med ditt skrivande. Att skriva uppsats är sannerligen tidskrävande. Jag heja på dig!

Och tänk hur tacksam din kropp kommer att vara när du väl tränar igen? Yäääss liksom =)

Karin - FitnessochHälsa sa...

Ja, visst blir man galen av att inte träna. Om jag inte har träningsvärk någonstans i kroppen brukar jag tycka att någonting saknas...!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...