Sidor

onsdag 9 maj 2012

Dag 8/31 Peppad!

Vad roligt att det var så många ändå som skulle kunna tänka sig en utmaning! Jag ska fila på upplägget, leta efter inspiration och sedan återkommer jag lite närmare. Beach 2012 eller Beach for Life tar ju inte slut bara för att juni kommer, det gäller att inte slappa till under semestern. Alla de där grillkvällarna med god mat och gott vin kan ställa till det lika mycket som godisfrossan varje vecka!

Gårdagen gick riktigt bra. Något jag märkte var att jag var illamående en stund på morgonen. Det kan bero på många saker. Eventuellt att jag numera, när jag tränar, äter sista målet nån timme senare, eller att jag drack te, utan att först ha druckit vatten på morgonen. Jag ska hålla koll idag. Som tur var gick det över relativt snabbt. Jag höll mig mätt, inom mina kalorier och med högt proteinintag. Klapp på ryggen!

Träningen blev Bodyrock. Vissa dagar har de nu ett vanligt pass och har sedan lagt till styrka. Det gillar jag! Igår var en sån dag.

Pass 1:
Intervalltimer på 10 sek vila, 50 sek arbete (12 rundor. Du kör de fyra övningarna i cirkel tre gånger)


1. Touch down - 

Stå så här och sen hoppar du sidleds så att du hamnar i denna position åt andra sidan med andra benet böjt. Snabbt ska det gå! Har grym träningsvärk insida lår idag!

2. Spindelarmhävning - igår var ni superman, idag spindelmannen! Stå i armhävningsposition. När du sänker dig ned drar du ena benet upp mot sidan. Alternera ben.

3. Touch abs - raklång på golvet. Möt armar och ben på mitten när du crunchar.

4. Knee raises - jag har ingen sån där hängare så jag kunde inte göra den. Istället låg jag på rygg med händerna under rumpan och lyfta benen.

Därefter fortsätter ni på 10/50, men 8 rundor (jag körde 16 rundor, dvs två rundor av denna cirkel)
1. Bicepcurl and press
2. Shoulder press
3. Squats
4. triceppress
5. Upright row
6. Bentover row
7. Reversed pullup in TRX
8. Abs

Ikväll blir det Bodyrock flow! Nyhet det också. Ska bli intressant.

2 kommentarer:

Maria sa...

Måste testa Bodyrock någon dag .. verkar riktigt bra när jag tittade runt lite ...!
Håller med om att ben är sur träning men så snyggt på en vältränad .. så vi får kämpa på!! Jag kämpar med rumpan med, den behöver upp lite, inte kul det heller .. ;)
Ha en bra dag!
=)

Lotta Fokuserad Energi sa...

Härligt vännen! Jag kan inte köra ngt med högre puls än typ 125 just nu. Galet allergisk och jobbigt med det mesta. Så jag tuffar på i låååångsamt tempo, träningsmässigt. Men jag har fått lite mer muskler. Puss och kram!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...